logotyp

TŘÍDA KUŘÁTKA




Třídní učitelka: Bc.Šachová Anetta, Hanzlová Hana ( Burcevová Lenka, Fialová Lucie)



co se učíme - tématické celky

BŘEZEN

Jaro ťuká na vrátka
Zvířátka a mláďátka
Jarní kytičky
Kam teče voda

Podtémata:
Význam třídění odpadu - ochrana přírody
Ochrana zdraví na jaře - zdravý životní styl


Očekávané kompetence:
- dítě získá povědomí, co se vše na jaře děje v přírodě
- naučí se jarní kytičky, vyjmenovat, určit, ale i nakreslit - vytvořit z různých materiálů
- naučí se porovnávat, srovnávat, třídit dle velikosti a počtu (matematické představy)
- pojmenuje všechna domácí zvířata a jejich mláďata, bude umět vyprávět o jejich životě a chovu, základní rysy jednotlivých zvířat, jejich užitek
- pojmenuje a pozná, určí volně žijící zvířata
- naučí se, jak se správně chovat ke zvířátkům, jak se chovat v lese, co do přírody nepatří
- jak se v přírodě nechováme, abychom ji neničili a neohrozili svým jednáním (ekologie)
- uvědomí si význam ochrany přírody, naučí se vztahu k okolnímu světu, význam rozlišných živočichů
- naučí se zpívat písničky s jarní tématikou
- přednese několik básniček s jarní tématikou
- bude umět vyprávět o zvířátkách (moje zvířátko a jak se o něj starám)
- vývojový cyklus u zvířat i rostlin
- naučí se zasadit semínko, cibulku kytičky (praktucké dovednosti a zkušenosti) a bude se o výsadbu starat
- bude umět počítat - číselná řada (seznamujeme se s 1-10, protiklady)
- koloběh vody v přírodě
- experimenty s vodou (voda, pára, led)
- třídění odpadků, do jakého kontejneru co patří a proč (nepotřebný papír ve školce)
- dítě se naučí rozlišovat zrakové a sluchové vjemy
- bude zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech
- upevnění vědomostí - význam ochrany svého zdraví - zdravý životní styl
- tužku už drží správně, rozlišuje pravou a levou stranu (může chybovat)
- v kresbě přibývají detaily
- rozlišuje zvuky

Vzdělávací činnosti nabízené dětem:
- praktické pracovní činnosti
- připravujeme si svačinu
- společné vyhledávání ve skupinkách z knih, na mapě
- podle tvaru, barvy poznáváme jednotlivé kytičky
- smyslové hry
- pestrá nabídka ostatních činností, dle zájmu a potřeb dětí
- dostatek pohybových aktivit a volných her
- individuální práce s předškoláky, grafomotorické listy, zábavné úkoly, držení tužky apod.
- hry na rozlišení prostorové orientace
- sluchové rozkládání slov na slabiky, vytleskávání slov
- experimenty s vodou ve třídě i venku
- naučné vycházky do lesa - zvuky lesa, stavby skřítkům


Básničky

Březen
Už je březen je to tak,
máme tady jaro.
Dlouhé bylo čekání, 
ale za to stálo.
Najít první sněženku,
nedá velikou práci.
A pak koukni na nebe 
jak se ptáci vrací.

My jsme děti, malé děti
my chodíme do školky.
Hrajeme si povídáme,
půjčujeme si pastelky.
Stavíme a montujeme,
venku všechno zkoumáme.
Zvědaví jsme, neposední,
kuřátka si říkáme.

Sněženka
Jak jsi bílá, něžná
Sněženko má sněžná.
Kdepak bych já byla,
jiná nežli bílá,
když jsem se blízko sněhu narodila.

Sněženka se jmenuje,
jarní radost daruje.
Konec zimy už se blíží,
potichu se jaro vplíží.
Po Sněžence Bledule, 
to už tady jaro je.
A pak k jaru zlatý klíč,
krásný, žlutý Petrklíč.

Jehnědy a kočičky
Jehnědy a kočičky, račte do mé básničky.
Pojďte ke mně, jestli chcete, ať tam venku nezmrznete.



  Projekt - motto: Říkejte si cokoliv - školák patří do školy.
  Pravidelná příprava předškoláků.

 
Učíme se správně držet tužku. Uvolňujeme zápěstí. Pracujeme s grafomotorickými listy a plníme úkoly.

Co nás čeká?

Budeme se učit podle vypracovaného projektu: "Těšíme se do školy"

Hlavní cíle projektu pro předškoláky:

- bezproblémový přechod dětí z MŠ do ZŠ

- vnímat změny, učit se je přijímat a aktivně se s nimi vyrovnávat

- být tvůrčí a mít představivost, radovat se z poznání

- vedeme děti k samostatnému myšlení

- rozvíjíme jazyk a slovní zásobu

Forma:

děti pracují samostatně nebo ve skupinkách (kooperativní) vždy v pozitivní atmosféře ve třídě

práce se sešitem... grafomotorika a počáteční psaní

podporujeme zrakovou paměť (pohyb očí na řádku)

učíme se reprodukovat slyšené

učíme se sluchovou analýzu a syntézu

upevňujeme sociální dovednosti

seznamování s číselnou řadou, geometrickými tvary...předmatematické činnosti

děti se učí hodnotit svoji práci 

upevňujeme dodržování správných hygienických návyků


 




 

RYCHLÝ KONTAKT

obrázek
Školní 211
p.Senohraby 251 66
e-mail:
ms.mirosovice@volny.cz
ředitelka: 603 997 675

Datová schránka:
s73kuwp, Mateřská škola Mirošovice, okres Praha - východ

IČO:71004726

mobil MŠ:739 452 650

Informace


Příchod od 6:45 - 8:00 hodin.
Provoz od 6:45-16:45 hodin.

Konzultační hodiny s ředitelkou:
Vždy ve středu: dle předchozího objednání.
Lze domluvit i jiný termín a čas. Vše záleží na vzájemné domluvě.
(podněty, připomínky, stížnosti, poradenství, informace o dětech, stravování, zájmové činnosti apod., školní zralost dítěte)


Náš pověřenec GDPR je společnost SUMA.s.r.o.
Info:


Používáme cookies.
Naše webové stránky používají technologii známou jako cookies pro ukládání malého množství dat do PC nebo zařízení našich návštěvníků.Cookies nebudeme používat k shromažďování osobně identifikovatelných informací o Vás.Na tomto webu používáme:
Název: Sessionid
Účel:Tato cookie obsahuje identifikátor aktuální session.
Platnost: session
Kategorie: Nezbytně nutné

























Jídelníček

Aktuální jídelníček

obrázek
Aktuální jídelníček naleznete zde.
HOME MŠ Mirošovice

Created by © 2012 - 2023 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign